Vår mopedutbildning är uppdelad på tre delmoment;

• Teori: 8 timmar, uppdelat på två dagar, genomförs på trafikskolan Nackabacken 16.
  • Körgård: 2 timmar, genomförs på Stockholms Transport och Fordonstekniska gymnasium, Kungens Kurvaleden 4.
  • Körning i trafik: 2 timmar, genomförs från trafikskolan Nackabacken 16.

Utbildningen gäller även för den som planerar att köra mopedbil eller A-traktor och de praktiska delarna av utbildningen görs på tvåhjuliga fordon.

Bokning

Välkommen att boka din plats på önskad vecka i vår E-handel. Våra kursdatum hittar ni längre ner på sidan. Observera att bokningen måste göras av målsman eller person över 18 år.

Bokning av tid för manöverbana och körning i trafik sker av oss efter genomförd order. Vi återkommer sedan med en fullständig bekräftelse på samtliga datum och tider för utbildningen.

I priset ingår även all teorimaterial (digital bok och teorifrågor), lättare mellanmål på teoridagarna, lån av moped och all skyddsutrustning under de praktiska momenten samt försäkring.

Teorimaterial

På första teoridagen får eleverna tillgång till den digitala teoriboken samt obegränsat med teoritester på vår elevportal Teoricentralen. Allt teorimaterial ingår i priset och är tillgängligt ända fram tills eleven har fått sitt körkort. Skulle eleven vara i större behov av en fysisk bok så finns det att låna, säg bara till innan så ordnar vi såklart det!

Kunskapsprov

Efter genomförd och godkänd utbildning hos oss rapporterar vi in till Transportstyrelsen att eleven är godkänd. Då är det blivit dags för eleven att skriva ett kunskapsprov på Trafikverket. Observera att eleven måste ha fyllt 15 år vid provtillfället. Bokning av teoriprovet görs av målsman på Trafikverket.se.

För att få gå utbildningen ska du som elev ha fyllt 14 år och 9 månader samt inneha ett giltigt körkortstillstånd, så ansök gärna om detta i god tid. Läs mer och ansök om körkortstillstånd här! AM – körkort för moped klass I – Transportstyrelsen.

Har ni frågor eller funderingar kring vår mopedutbildning så är ni varmt välkomna att kontakta oss via formuläret nedan eller mejla oss på info@elitetrafikskola.se.

Varmt välkomna önskar Ylva, Britta och Jeanette!