Don't drink and drive

Riskutbildning B del 1 (Riskettan) är en av de två obligatoriska riskutbildningar du som elev måste ha genomfört innan du utför ditt kunskapsprov. Riskettan innehåller ingen körning utan är en teoretisk utbildning och genomförs här i vår teorisal på Nackabacken 16.

Vad händer på kursen?

Syftet med utbildningen är att öka din medvetenhet om alkohol, droger, trötthet och andra riskfyllda beteenden i trafiken och ge dig insikt och kunskap som hjälper dig att bli en mer ansvarsfull förare.

Hur lång är den?

Utbildningen är 3 timmar exklusive pauser. I pausen bjuder vi självklart på fika. Obs! Medtag giltig legitimation.

Bokning

Välkommen att boka din plats på önskat datum i vår E-handel. Våra kursdatum hittar ni längre ner på sidan.

Giltighetstid

Efter genomförd och godkänd utbildning hos oss rapporteras eleven in till Transportstyrelsen. Riskutbildningen är giltig i 5 år från inrapporterat datum.

Kommande kursdatum 2024

Måndag 15 april kl. 16.30 – 20.00.

Måndag 6 maj kl. 16.30 – 20.00.

Onsdag 29 maj kl. 16.30 – 20.00.

Måndag 17 juni kl. 16.30 – 20.00.

Onsdag 3 juli kl. 16.30 – 20.00.

Har ni frågor kring riskutbildningen, använd gärna kontaktformuläret nedan eller kontakta oss på info@elitetrafikskola.se. Varmt välkomna!