Ska ni övningsköra privat?

För att få övningsköra privat måste du som elev ha fyllt 16 år och ha ett giltigt körkortstillstånd. Detta ansöker du om hos Transportstyrelsen – Ansök här , där du fyller i en hälsodeklaration och bifogar ett giltigt synintyg från en optiker.

Du och din handledare behöver även ha genomfört en obligatorisk introduktionsutbildning (handledarkurs) på en trafikskola det men det är inget krav på att man måste gå kursen vid samma tillfälle. Eleven måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå utbildningen.

Vad händer på kursen?

På kursen får deltagarna information om vägen till ett körkort – från start till mål.

Vi vägleder er i att strukturera den privata övningskörningen, går igenom ansvar och skyldigheter, miljötänkande, uppdateringar gällande trafikregler och information kring elevens kommande kunskapsprov – allt utifrån de mål som finns i Transportstyrelsens kursplan behörighet B.

Kursen är 3 timmar exklusive pauser. I pausen bjuder vi självklart på fika.

Bokning

Välkommen att boka din plats på önskat datum i vår E-handel. Våra kursdatum hittar ni längre ner på sidan.

Kommande kursdatum 2024

Tisdag 9 april kl. 16.30 – 20.00.

Måndag 22 april kl. 16.30 – 20.00.

Tisdag 7 maj kl. 16.30 – 20.00.

Tisdag 21 maj kl. 16.30 – 20.00.

Tisdag 4 juni kl. 16.30 – 20.00.

Tisdag 18 juni kl. 16.30 – 20.00.

Tisdag 2 juli kl. 16.30 – 20.0

Har ni frågor kring kursen eller privat övningskörning, använd gärna kontaktformuläret nedan eller kontakta oss på info@elitetrafikskola.se. Varmt välkomna!